*** Σας καλωσορίζουμε στο ηλεκτρονικό περιοδικό της PRsolutions ! *** PRsolutions : Demo Business Project *** Συνήγορος | Non Profit Helpdesk | Crisis Communication 4 u / on Facebook *** " Hospitality " : Το project της PRsolutions για την επικοινωνιακή βελτίωση του ξενοδοχειακού προϊόντος ! ***

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

Career Management: Έμφαση στις ανάγκες του "πελάτη" / ( Αναδημοσίευση )

Pin It

H έμφαση και η ανταπόκριση στις ανάγκες του πελάτη είναι μία κύρια παράμετρος στη δημιουργία επιτυχημένων επιχειρήσεων, ειδικά δε, στη δημιουργία επιτυχημένων επώνυμων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα έρευνας γνωστού αμερικανικού περιοδικού με θέμα τις 100 επιχειρήσεις με τις μεγαλύτερες αξίες επωνυμίας (brand value). Ποιά μπορεί όμως να είναι η συσχέτιση αυτής της είδησης με την καριέρα; Όπως έχουμε ξαναγράψει, κάθε εργαζόμενος έχει και αυτός "πελάτες", τον εκάστοτε εργοδότη του. Οι δε υποψήφιοι εργοδότες μπορούν να θεωρηθούν ως υποψήφιοι πελάτες του. Συνεπώς, τα όσα ισχύουν για τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις μπορεί να ισχύουν και για τα στελέχη και γενικά τους εργαζόμενους με την πιο επιτυχημένη καριέρα. Η πελατοκεντρική νοοτροπία είναι συνεπώς εφαρμόσιμη, ως γενική κατεύθυνση και κατ΄ αναλογία, και στην καριέρα. Πώς όμως; Η πρώτη αναλογία αφορά την ανάγκη το πλάνο καριέρας μας να είναι σε "αρμονία" με τις ανάγκες των πελατών μας, ειδικά σε μία εποχή που όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ένα ρευστό και όλο πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Εφόσον κριτήριο επιτυχίας τους είναι η "επαφή" με τις ανάγκες των πελατών τους, γιατί το ίδιο να μην ισχύει και για αυτούς, ως πελάτες. Πως μπορεί κανείς να είναι σε επαφή με τις ανάγκες των πελατών του; Κατ΄αρχήν είναι θέμα "φιλοσοφίας". Η διαρκής "μελέτη" της αγοράς είναι ένας τρόπος. Η "αγορά" εκπέμπει τα μηνύματα της με διάφορους τρόπους. Πρέπει λοιπόν κανείς να έχει την προσοχή του στραμμένη και σε αυτά τα θέματα. "Ο πελάτης έχει όμως πάντα δίκιο;" μπορεί να ρωτήσει κανείς. Ναι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο!!! Ποιος είναι όμως πελάτης; Πελάτες μας είναι όλες οι εν Ελλάδι επιχειρήσεις ή μέρος αυτών; Αν απευθυνόμαστε για εργασία στο σύνολο των επιχειρήσεων, τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι πρέπει να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις όλων αυτών. Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αν όχι απίθανο. Άλλωστε, και οι επιχειρήσεις δεν απευθύνονται με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο 100% της αγοράς. Άλλες παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μαζικής κατανάλωσης, άλλες απευθύνονται σε συγκεκριμένα τμήματα (segments) της αγοράς, στα οποία βρίσκονται πελάτες ή καταναλωτές με συγκεκριμένες ανάγκες είτε προτιμήσεις.Αντίστοιχα λοιπόν, ένα στέλεχος μπορεί να στοχεύει σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς προσφέροντας την εργασία του στο πλαίσιο της καριέρας του. Έχοντας λοιπόν κανείς ένα "target market", τότε μπορεί να αρχίσει να το μελετά, να το "αφουγκράζεται", να προσπαθεί να είναι σε θέση να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Αυτό κάνουν αντίστοιχα και οι επιτυχημένες επιχειρήσεις. Στα λόγια ακούγεται σαφώς ευκολότερο σε σχέση με την πράξη. Όμως, όπως και να το κάνουμε, η ικανότητα να ανταποκρίνεται κανείς στην αγορά του είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Όσο καλύτερα έχει κανείς επιλέξει το "target market" του, ώστε να ταιριάζει με τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα του, τόσο πιο "εύκολο" είναι να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του target market. Ο έχων μη ρεαλιστική "στόχευση" αγοράς λογικό είναι να συναντά περισσότερες δυσκολίες. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο λοιπόν. Αρκεί όμως να ανήκει στο γκρουπ που έχουμε στοχεύσει ως "πελάτες" μας. Συχνά η αλλαγή target group μπορεί να είναι λοιπόν η λύση στο πρόβλημα μας να ανταποκριθούμε στον παρόντα εργοδότη μας. Μπορεί όμως το πρόβλημά μας και η λύση του να βρίσκονται αλλού. Και αυτό το θέμα εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της καριέρας μας.

 
Tricks and Tips